По особливому до вирішення проблеми компенсації зорового дефекту для учнів з порушеннями зору підійшли студенти та викладачі освітньої програми «Промисловий дизайн» кафедри дизайну Черкаського державного технологічного університету.
Студенти групи ДЗ-63: Валерія Мандра, Сергій Барвінський, Марина Пасменко, Ольга Беркут та інші під керівництвом доктора мистецтвознавства, доцента, професорки кафедри дизайну Інни Яковець, кандидата мистецтвознавства, доцента Олександра Луговського та старшої викладачки Наталії Чугай у межах навчальної дисципліни «Дизайн-проєктування» розробили та створили в матеріалі тактильний посібник – об’ємний макет основних форм рельєфу земної поверхні.
8 жовтня 2020 року у Черкаському державному технологічному університеті, у присутності ректора ЧДТУ Олега Григора, проректорів ЧДТУ, деканів та студентів, урочисто передано черговий тактильний посібник Черкаській спеціальній загальноосвітній школі-інтернат І-ІІІ ступенів Черкаської обласної ради. Цей освітній заклад забезпечує реалізацію права дітей, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку, на здобуття базової та повної середньої освіти, здійснює заходи реабілітації. Для організації та проведення навчально-реабілітаційного процесу заклад потребує специфічних дидактичних посібників, відтак посібники, виготовлені дизайнерами ЧДТУ упродовж трирічної співпраці зі школою-інтернатом, стають у нагоді на заняттях з природознавства, СПО (соціально-побутової орієнтації), географії тощо для індивідуальної роботи з реальними об’єктами.
Призначення корекційного обладнання – забезпечити пізнавальну діяльність осіб з порушеннями зору, сформувати уявлення про великі, складні, об’ємні предмети, об’єкти. Окрім того, таке обладнання використовується для вивчення різних навчальних предметів та під час корекційно-розвиткових занять.
Під час навчання дітей із порушенням зору учитель зазвичай позбавлений можливості використовувати класну дошку та друковані дидактичні та наочні посібники, робочі зошити для загальноосвітніх шкіл. Тому використання адаптованого до дотикового сприйняття демонстративного матеріалу (тактильних посібників) – стає чи не єдиним засобом унаочнення